Kudrat.

Wednesday, January 11, 2012

Semakin lama aku begini, semakin cepat waktu mengejar aku. Bukan aku diam, bukan aku pasrah, bukan aku mengalah, tapi jelas waktu tetap lebih pantas!

Setiap saat, setiap minit, setiap jam aku gagahkan diri untuk lalui masa masa sukar, masa masa genting, masa masa tajam. Tiap tiap waktu ini juga aku gagal. Mungkin belum cukup kudrat.

Aku yakinkan diri, aku redhakan hati, semua ini ada hikmah tersembunyi.

***********************************

Berfikir.

Tuhan selalu ada untuk makhluk ciptaannya. Termasuk aku, tatkala aku sedih, gembira, menangis dan ketawa. DIA tidak pernah dan tidak akan sekali kali berpaling tadah dari ciptaannya, walau teruk dan busuk mana mereka.

Berfikir.

Mungkin aku perlu berserah diri sepenuhnya dengan tuhan pencipta aku sendiri. Tidak dengan siapa siapa. Mungkin!

Keiinginan mencari pasangan hidup mungkin perlu aku hentikan mulai saat ini.

Saat ini, 0016am, januari 11, 2012.

0 Kesalahan: