make up promises.

Monday, May 7, 2012

Kau pernah alami benda macam ni?


Jam 12.15pm.

" Eh, jom jumpa aku pukul 1 petang ni di KFC. Ada hal penting. Sharp tau! "

Kau yang masa tu punya sibuk terpaksa tangguh kerja sebab kena jumpa kawan kau.

" Okay, jumpa nanti "

Kau pun rushing la bersiap sebab takut lambat jumpa kawan dan untuk elak dari mendapat cercian percuma daripada dia kalau kau lambat walau seminit.



12.53pm.

" Eh, aku sudah sampai ni. Mana kau? "
" sory sory lambat sikit. Kejap lagi aku sampai."

1.22pm.

" Kau jadi jumpa ka tidak? "
" Kejap kejap. Tunggu sana "

Kringggg Kringggg..

Henpon kau bunyi. Tengok jam pukul 1.47pm.

" Sorry yu. Aku nda jadi jumpa. Ada problem pula. Nanti kita jumpa masa lain ya. Sorry betul yu..."

" Kenapa? "

" kakak aku nda dapat hantar aku yu. "

" oh, sokay "

Kau nampak? Kau pernah alami situasi begini?

Gua cukup tidak berkenan dengan orang jenis begini. Sebab tiada orang hantar kau pegi bandar, kau mungkir janji? Habis yang aku sanggup pegi kol teksi minta ambik di rumah semata mata mau jumpa kau konon ada hal penting tu apa hal? Kau ingat senang? Kau ingat murah bayar pakcik teksi ? Kalau kena pakcik yang tamak haloba macam mana? Kalau kena pakcik yang gatal *touchwood* macam mana?

Gua senang. Bagi gua, kalau benda tu penting, dan kau sudah janji dengan seseorang, kau mesti kena tunaikan juga. Kau yang buat janji, kau la yang sepatutnya make sure janji yang kau buat tu kau penuhi. Kan?

Conclusion here is that, make up your promises. Jangan sampai orang hilang respek dan hilang percaya dengan kau. Sekali mungkin gua boleh tutup mata. Kalau sudah 4,5 kali? Gua ingat sudah layak bagi penampar.

So please people.









0 Kesalahan: