stress

Tuesday, August 19, 2014


Bismillah.

Ehem. I was soo stressed few days back. Sekarang? Tidak lagi :P

Everyone got their own way to handle the stress. So am I.

My style? Aisey main cakap orang putih pula.

So cara saya handle stress?

1) Menulis. Im sooooo love writing. Tapi tulis yang mengarut la. Kalau suruh tulis karangan, gua ingat bagi satu bulan pun belum tentu gua boleh siapkan. Cis.

2) Main guitar. Untuk hilangkan stress, lagu pilihan haruslah yang catchy. Kalau main guitar lagu Diana Ross endless love memang bertambah tambah la stress kau. Selalu gua main lagu Marley. Biasalah sambil main sambil terbayang muka Marley, stress tidak tunggu lama. Hilang terussss. Gua rekomen ni. Cuba lah.

3) Makan. Dulu masa gua remaja, makan ni duduk carta nombor satu. Asal stress makan, asal stress makan. Tapi lepas penangan 54kg, terus gua istighfar dalam hati. Kasi turun jadi nombor tiga. Sekarang makan pun mesti mau pilih. Kalau gua tengah stress kau hidang tomyam pedas, memang sengaja cari pasal namanya. Cuba la bgi ice cream, bagi kek, bagi iced latte kan bagus.

4) Mandi hujan. Feeling dia lain macam gua bagitau kau. Kalau kena hujan yang sayup lagi siok. Jangan la pulak hujan ribut badai kau bantai mandi juga. Esok esok masuk hospital kena ribut petir kau jangan salahkan gua.

5) Nangis. Macam biasalahhh perempuan. Stress sikit nangis, stress banyak apatah lagi. Jadi gua yang begini kuat pun kadang kadang kalau stress sangat akan nangis jugak. Jadi bila lepas nangis automatik akan rasa okay sikit. Tapi gua jenis nangis sendiri sendiri.

Demikianlah cara gua handle stress. Bergaya bukan? Tapi on top of all these, Allah is the merciful. He's the greatest of all, jadi apa pun, harus minta dengan Allah. :)


Kau orang kalau stress jangan lama lama. Cuba buat macam yang gua buat. InsyaAllah hilang la stress kau orang tu.

Okay nanti sambung lain.


0 Kesalahan: